Ustawa z……………………. przyhamowała stosowanie gazetek reklamowych w aptekach, jednak po czterech latach obowiązywania zaostrzonych przepisów antyreklamowych obserwujemy wzrost ilości wydawanych i kolportowanych w aptekach gazetek reklamowych i jak zwykle większość podmiotów stosujących te formę dotarcia do klienta(pacjenta) stanowią sieci.
Pojedyncze właścicielskie apteki też mogą skorzystać z tej formy komunikacji z pacjentem.
Kolportowana przez Was gazetka jest zgodnie z regulaminem portalu reklamą producenta, apteka wykonuje tylko usługę polegającą na kolportowaniu gazetki na terenie apteki. Gazetka ta może być kolportowana bezpośrednio do miejsca zamieszkania klienta ale niestety na gazetce nie można zamieścić informacji o miejscu w którym dostępne są promocje.
W gazetce widnieje wyraźna informacja, że jest to promocja producentów oraz nazwa wydawcy nie związana z apteką
Zgodnie z zawartą z Administratorem portalu umową apteka jest wykonawcą usługi polegającej na zredagowaniu gazetki i kolportowaniu jej wśród swoich klientów w okresie obowiązywania promocji, określonym w Gazetce.
Wynagrodzenie za wykonana usługę jest określone poprzez cenę wybranych modułów oraz skuteczność ich reklamy mierzoną ilością zamówionych w okresie od zawarcia umowy do końca okresu określonego w kolportowanej gazetce. Wynagrodzenie to pomniejszone jest o koszt wyprodukowania Gazetki.
Administrator portalu – ZLECAJĄCY
Klient - ZLECENIOBIORCA
Zlecający oświadcza, że działa w imieniu i na rzecz producentów produktów, wyszczególnionych w portalu w postaci modułów reklamowych.
Przedmiotem umowy ze Zleceniobiorcą jest przygotowanie ( zredagowanie) gazetki i kolportaż jej wśród klientów Zleceniobiorcy.
Umowa zostaje zawarta w chwili zatwierdzenia wyboru formatu gazetki ( uzyskanie statusu zamówienia – płatność zaakceptowana)
Elementy umowy ( moduły reklamowe, gazetki, faktury) wyglądaja jak produkty w sklepie internetowym, proces wyboru elementów umowy jest analogiczny z procesem zamawiania produktów w sklepie ( produkty, koszyk , realizacja zamówienia). Natomiast w całym procesia zamawiania( wyboru elementów umowy) nie ma miejsca odpłatność nawet jeżeli z wyglądu interfejsu sugeruje taka konieczność.
Jedyny przepływ pieniędzy następuje po zleceniu przez Zamawiajacego wystawienia faktury (w procesie samofakturowania) zgodnym z ustawa ………………. I ma on kierunek przeciwny niż w zwykłym sklepie internetowym. Tzn klient sklepu otrzymuje wynagrodzenie od operatora sklepu.